Ica - Mitt liv i ord

Isbiten Ica

Publicerad 2009-01-31 16:57:01 i Mitt liv 2009,

Hej alla!!

Nu är jag hemma. Som vanligt är Lagaren iskall! De borde skaffa centralvärme där som de har på Shamrock. Men det kanske inte är värt det med tanke på att den bara används till kurser och sånt. Bara att nästan alla är på vintern när det är kallt så jag tycker att det skulle vara en jätte god idée med centralvärme. Så länge Lagaren inte har någon värme kommer jag hem som en isbit varenda gång och jag skulle uppskatta att inte behöva göra det eller så ska jag klä mig bättre men ändå! 6 timmar och sitta och frysa är inge kul. Om man lägger ihop alla tider jag har varit där har jag suttit och frusit i Lagaren i 24 timmar...

Många av er kanske undrar varför jag hade praktik idag. Jo grejen är att jag missade den förra gången. Den var så tidig och jag "bytte" till Klass VIII efter att den hade varit men nu ska jag trotsallt inte ta den pga min syn. Vad jobbig den ska vara. Om jag vill kan jag operera mina ögon om 4 år men jag vet inte om jag vill, får vänta och se. Det känns lite läskigt att operera ögonen. Eller vad tycker ni?? Bara att det skulle kunna ge jobb om jag fortsätter med klass VII. Då kan jag åka till Kalmar och bli sjökapten osv. Det betalar bra också har jag hört från många håll... Som kapten har man ansvaret men dock väljer man själv vad man vill göra ombord så det är ändå rätt lungt. Kan dock vara lite jobbigt att allt hänger på en själv. Som när man kommer till hamnar och det är dags för tullen att komma ombord och kolla. Då kan det gå risigt till.

Nog om båtar. Kollade just in http://fightzone-stockholm.com och såg att Maggan och HappyDavid förlorade igår men de gjorde ett jätte bra jobb det är jag nästan säker på. Sedan idag har Amir tagit guld i sin viktklass!!! GRATTIS är allt jag har att säga och grattis till det nya bältet också! Sascha tog brons i sin viktklass också. De som jag vet återstår idag är Mårten och Alan. Ni vet att jag sitter här som en galning och håller tummarna!! De borde ju fan visa detta på tv! Det är ju spännande eller iallafall för mig.

Det är väl allt jag kan komma på. Ska se om mamma kan hjälpa mig att färga håret snart igen dvs idag eller imorn. Den andra färgen är borta sen ett tag tillbaka och det känns fräscht med nyfärgat om man inte vill klippa det. Jag vill inte klippa mitt för jag vill låta det växa ut lite. Jag vill ha lååångt hår! Fast kanske inte så långt som jag hade när jag var mindre ända ner till baken. Men det var ändå lite roligt. Mellan långt satsar jag på. Men jag borde klippa topparna snart... Jag gör nog det om några månder närmare sommaren för att fräscha upp det igen och färga. Juste jag bestämte mig att när jag färgar nästa gång (inte hemma) så ska jag gå till frisören (nu lät det konstigt aja ni förstår väl??) och färga det rött igen fast mer intesivt. Härligt till sommaren.

Måste värma mig nu. Hör av mig sen men det kan ta ett tag ska kolla på The Hills nu och sen ska vi nog ut och äta.



puss puss Ica

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-01-31 17:04:11

hahaah langarn :xD :D vadå ska du färga lila nu eller?:D

Postat av: Tobias

Publicerad 2009-01-31 17:50:00

usch då! du får krya på dig nu :D

Postat av: Tobias

Publicerad 2009-01-31 18:55:39

ja va glad för det :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela