Ica - Mitt liv i ord

Att komma igång

Publicerad 2012-01-11 19:40:02 i Mitt Liv 2012,


Hur det är i min hjärna med allt jag tänker på just nu, huller om buller helt enkelt!

För mig att skriva något arbete tar det oftast lång tid innan jag väl kommer igång och faktiskt skriver det. Jag kan sitta och researcha hur länge som helst men att börja skriva är så svårt. Man undrar hur det kan vara så svårt när man skrivit en hel hög med olika sorters uppsatser och arbeten de senaste tio åren ungefär.

Jag vet inte hur ni gör men för mig gäller det att skriva i första hand för hand. Jag tycker det är lättare att se vad man har skrivit och lättare att bläddra bland sina blad och lägga upp dem i ordning på skrivbordet. Att läsa igenom saker jag har skrivit tycker jag också är väldigt svårt att göra på en dator, jag måste alltid skriva ut det för att läsa för det går inte annars. Mina ögon orkar inte sitta vid en dator och läsa sida efter sida.

Kan säga att jag äntligen har kommit igång ordentligt med min religions uppsats och det känns skönt, har hittat mycket mera källor som jag kan använda mig av och här sitter jag och skriver så att fingrarna blöder. Inte riktigt men nästan ;)

Dags att fortsätta på den lite istället för att sitta och häcka här inne kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela