Ica - Mitt liv i ord

Målade naglar

Publicerad 2012-01-10 12:44:34 i Mitt Liv 2012,



Knappt en dag går utan att jag har målade naglar. Jag har haft olika perioder då det är olika färger som gäller, ett tag hade jag bara svarta naglar, sedan bara rosa. Senast är nog röda naglar, det är väldigt vackert och passar året runt då det finns så många olika nyanser. Skulle inte förvåna mig om jag inte hade alla nyanser. Röda nagellack har jag 6-8 st.. Mina två favoriter är dessa på bilden ovan från YSL, vet inte vad färgerna heter och de har nog inte samma namn med tanke på att de är väldigt gamla. Jag har inte köpt dem själv, det har jag inte råd med, jag har ärvt dem av min mormor. Det har jag gjort med nästan alla mina röda nagellack.

Jag minns hur jag varje gång jag var hemma hos mormor och morfar när jag var liten fick sitta och måla mormors naglar härligt röda! Om jag inte minns helt fel användes den till höger i bilden mest, det är också minst lack kvar i den.. :)

Fast nu på senare tider har jag mest använt mig av nagellack som är neturalfärgat, det gör att naglarna ser mer naturella ut vilket jag för tillfället tycker är väldigt vackert! Det är dags för mig att måla dem igen, har låtit naglarna andas några dagar nu vilket också är bra för dem. Jag återkommer med namnet på denna färg när jag kommer hem, minns inte just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela