Ica - Mitt liv i ord

Pluggar bland tekoppar

Publicerad 2012-01-10 16:13:27 i Mitt Liv 2012,

Halloj!

Är hemma och sitter och pluggar, behövde en lite paus vilket resulterade i att jag bloggar och kokade en kopp te. Köpte en ny sorts te igår, ett vitt te. Har ingen aning om jag tycker om det eller inte då det fortfarande är lite för varmt för att dricka enligt mig. Smaken är granatäpple och eftersom granatäpple är så gott misstänker jag att detta te även är gott.

Slog till och köpte lite olika sorters tepåsar (okej, två sorter) igår när jag var på Ica i Västermalmsgallerian då de kostaste 10:-/förp. Det är perfekt för mig som är te-älskare och ibland för lat för att fixa och trixa med löste!

Nu måste jag återgå till pluggandet, har satt upp några delmål:

◊ Göra mer eller mindre klart min redovisningsuppgift i matte D och fysik B.
◊ Försöka skriva klart min komperativa studie i religion, om inget annat ha ett första utkast.

Får vi se om jag håller dessa mål eller om de blir lite uppskjutet som vanligt..

Min vackra och underbart härliga och stora tekopp! Enligt mig är den "normal stor" men för andra är de jätte koppar typ.

Kommentarer

Postat av: Mika

Publicerad 2012-01-10 18:55:29

Svar: aa jag vill också ta sabbatsår. Men jag är nästan 100 % säker på att jag inte kommer komma in på teaterhögskolan, ganska svårt, så jag är säker på att jag kommer ta ett sabbatsår, gå lite kurser bara och sådär.

Men tänker du inte plugga vidare alls?

Postat av: Mika

Publicerad 2012-01-10 21:31:48

Aa jag tänkte samma grej, ta lite kurser, öva inför att fördsöka komma in på teaterhs.

Det är antagningsprov. Och det första är att man ska säga en monolog. Villket jag inte har en blekaste aning om hur man gör "bra".

Såå... jag är helt oferberedd. Gått ju sam-linje...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela